Träningsvärk..

EN AV DE GRYMT SKÖNASTE KÄNSLORNA.. TRÄNINGSVÄRK.

TYCKER ATT DET ÄR ASSSS-SKÖNT, ATT KNAPPT KUNNA GÅ =) HAHA!!

Läste denna texten här på - Aftonbladets  (Kropp o hälsa) hemsida.

 

~~~~

Träningsvärk är inte ett tecken på en skadad muskel.

Tvärtom. Det gör ont därför att muskeln svarar på träningen och anpassar sig,

visar ny forskning. Värst träningsvärk får man vid excentriskt arbete,

när musklerna bromsar in en rörelse.

Som till exempel vid en sit-up, när du ska tillbaka mot golvet med ryggen, och magmusklerna jobbar för att hålla emot.

Källa: Ji-Guo Yu, institutionen för integrativ medicinsk biologi vid Umeå universitet.

~~~~



Jag har kört 2 ganska tuffa pass BodyPump, la även till lite spinning på onsdagen.
Jobbet känns ovanligt tungt för att ändå sluta om dryga 2 månader..
Men men det är la bara o bita ihop, gilla läget*

Jag har jobbat en monster vecka. Och har sovit mindre än 5 timmar per natt.. det är inte likt mig..
Jag brukar sova ungefär ca. 7 timmar.
Och så ganska mycket jobb.
Men i alla fall.. i dag har det inte blivit någon träning. Fanns inte några krafter kvar efter jobbet idag.
I morgon hinner jag inte.
Jag jobbar hela dagen o sedan ska jag på 70 års kalas.
Det kommer nog bli najs!
Söndag jobba, o ett pass efteråt.. MÅNDAG= sova länge!! åhhh

Nu måste Maryyy sova..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0