Helgen har gått.. o en del har hänt..

Slutade jobbet på fredag eftermiddag kl. 15.30 åkte hem o packade. För att bege mig till tågstationen. Patrik var snäll o körde oss till tåget. Satte oss på tåget, bytte i öxnered. o sedan visste vi att vi hade 2 timmar att åka till Karlstad.
Jag plockade fram en liten överraskning för Emmy.. nämligen två glas och lite vitt vin..
Vi korkade upp o myste till det med salta pinnar o diverse.



SPEXET BÖRJADE....




Väl framme mötte Tobias upp oss på stationen.
Vi åkte o hyrde film o köpte godis o mat.
Mys pys hela kvällen.... Jag var så grymt trött..

Dagen efter åkte vi in till stan o mötte upp Björk på stan.
Vi shoppade lite systembolag, o annat krafs..
Sedan tog vi en fika.



Sedan åkte vi hem och gjorde tacos, åt o hade det mycket trevligt.
Efter detta var det lite slapp i soffan..



Sedan var det dags för duschen..
Och allt vad det innebär...
Bland annat skulle håret fixas..







Nu började kvällen, det korkades upp o nivån höjdes ett snäpp.
Gallenheter o skratt började smyga sig på..
Hemligheter avslöjades och humöret var på topp..
Det skulle komma att bli en bra kväll i Karlstad.











Ja kvällen fortsatte på Blue moon bar.
Det blev en mycket bra kväll...
Och ryktet stämmer.. det finns mycket fint i Karlstad.

Lite nattamat, o buss hem.

DAGEN EFTER... HEMRESA!!

Ja du, det här är en resa att minnas.
Satte oss på tåget kl. 16.00
Precis när tåget hade börjat rulla berättar dom att vi måste byta från tåg till buss i säffle.
Och åka buss till mellerud för att ta tåget där ifrån sedan igen.
Efter ett par minuter ropade dom ut att vi skulle gå av redan i Grums.. Grums, där luktar det ju skit.. haha
Jaja lite purkna över detta för vi insåg att vi skulle antagligen bli lite sena.
Men men som vi säger, det är bara att gilla läget.

När vi hade åkt i ca. 20 min var det dags att stiga av i Grums.. o vi var inte direkt ensamma.
Nej där stod vi 200 pers.
Var va bussen ???
Efter en timma stog vi fortfarande där.. väntsalen var inte öppen så alla dessa människor stod ute o frös.
Då kom det en buss.. 1 buss.. 200 personer. Min matematik säger nej..
DET BLEV SÅKLART KRIG!!
Jag o Emmy tänkte att det är ingen ide att knö.
Alla ska ju med samma tåg i Mellerud.
Så vi kommer ju med nästa buss som antagligen kommer snart!
Men ca 30 min senare, hade det fortfarande inte kommit någon buss.
Jag frös som fan, mina läppar började nu bli blå.





Emmy låtsas gråter..


Jag låter påsarna under ögonen tala för sig själv.. det har varit en ohälsosam helg.
Med FRUKTANSVÄRT lite sömn!
o den lilla som har varit.. inte värst bra!

Nu hade nog ryktet spridits i Grums.. lilla Grums.
Att där fanns 150 pers på ett o samma ställe.
Folk började åka förbi o titta på oss..
Först kom en hel barnfamilj, och tutade. Mamman skämdes
Barnen asgarvade i baksätet o pappan var asnöjd.
Sedan kom en bil med 2 moonande rövar..
Där drog också 150 pers på smilgroparna..
Haha!!


I alla fall.. SJ svarar att det ska komma 3 bussar kl. 18.00
18.00.. det kommer inga bussar.
18.15 kommer 1 buss, det är en direktbuss till Göteborg.
Så jag o Emmy får inte åka med.
Då var vi ca. 65-70 pers kvar..
Nu började det regna o där stog vi fortfarande o frös. Det blev ju inte direkt bättre!!
Kl. blev 19.00 o jag frös fortfarande.
Vi gick in på pizzerian för o värma oss, men kände att vi var tvungna att äta om vi skulle sitta där.
Så vi köpte en pizza



Vi började nu tappa humöret...
Då kommer han in, våran prins på vit häst.
En brandman.. tyvärr inte en ung hunk.
Men ack så härlig
Det kändes som att jag var med i en film, en blandning av Smala sussie o sällskapsresan..
Han berättade på gooo värmländska att alla skulle få åka hem kl. 8:a
Han hade haft kontakt med SJ ..
O dom som inte hade någonstans att sitta.. fick gärna följa med till stationen o värma sig o dricka kaffe..

I alla fall.. kl 20.00 kom faktiskt bussen. o vi kom med...
Det tog sin lilla tid innan vi var hemma..

Orkar bara inte berätta mer..

Men så här kan det bli när man har tråkigt på bussen i alla fall




Egentligen var vi ju ganska trötta o ledsna på SJ



I alla fall.. jag var hemma 23.45
skulle varit hemma 18.30
Vilken kväll!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh shit 28.30 asså..fan vad sent :)

2008-10-09 @ 17:27:03
Postat av: Anonym

jag säger bara, jobba med kameran! :) haha. snyggo!

2008-10-09 @ 19:25:55
URL: http://josefinebjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0